ICE

Fundering!

Många lägger upp att man ska lägga in ICE nummer i sin mobil för att hjälpa polis,ambulans och räddningstjänst!

Genom att lägga in förkortningen ICE, In Case of Emergency, i mobiltelefonens adressbok, följt av namn och telefonnummer till en anhörig, kan räddningspersonalen enkelt få information om vem som ska kontaktas.

Det tycker jag låter jätte bra och sunt! :) Med tanke på att 95% av Sveriges befolkning har mobil och 97% har tillgång till mobil. Så det är i grunden en super ide. Speciellt då det faktiskt är lag i Sverige på att du ska bära identitets handlingar... Vilket typ bara hälften har kan jag tänka mig..
MEN Hur funkar det egentligen?
Hur många har kod/touch lås på sin lur? Hur kommer dom åt mina kontakter? Jag har touch lås och efter 10 försök så raderas allt i min telefon. Som tur är har jag bara 10 fingrar vilket dom enkelt kan lösa.. Att jag vid en olika får fler fingrar är =0% och oddsen att jag förlora just det fingret är maximal otur.

Men alla andra som har kodlås eller mönster lås då? Tar det inte längre tid för personalen att lista ut min kod än att leta efter en id.handling??
Det finns faktiskt trots allt 65536 olika kombinationer på en fyrsiffrig kod.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0