separerad v/s singel

Skillnaden mellan att vara separerad och singel??

Lite udda fundering kanske. Men den finns i mitt huvud. Vissa säger att dom är separerade och vissa kallar sig singlar.
Frågan är vad är skillnaden? Så jag har tagit tag i mitt analytiska jag och funderat! Vilket innebär att detta är mina tankar och det betyder inte att dom stämmer!

Separerad: Man har inget fast förhållande då man flyttat isär. Men man har fortfarande känslor kvar för sin förra partner. Det vill säga att dom som kallar sig separerade är dom människorna som inte är klara med sitt förflutna.  Man lever helt enkelt bara på separata ställen. Även om den ena i ett separerat förhållande är klar så betyder inte det att den andra är det! Du kan alltså vara fortfarande gift men leva som separerad om det är så att ni är särbos. Och då är man ju så långt ifrån singel som man bara kan.. Eller?

Singel: Man har avslutat det gamla. Inga känslor finns kvar och man är redo att möta ”mannen” i sitt liv utan att ta med sig gammalt skit som kan påverka det nya! Alternativ att man är singel och är tillgänglig att möta någon fast man kanske inte vill kasta sig in i ett förhållande det första man gör. Men känslor och det gamla förhållande är klart!

Eller vad säger ni?? Är jag helt ute och reser?? Jag själv blir lite misstänksam om jag ser att någon är separerad istället för singel, för det känns lite som om den personen som kallat sig så inte riktigt är klar. Dvs. att dom vill inte släpppa det förflutna utan som om de vill berätta för alla att dom faktiskt haft/har ett förhållande bakom sig. Har man verkligen gått vidare då??

Hitta denna text på nätet vilket startade min fundering:  Alla par kan under någon period få problem i den nära relationen. Man kan vara gift, sammanboende, särboende eller separerad. Blir påfrestningarna för stora eller långvariga skapas lätt låsta lägen.

Hmmm  klart det starta mina funderingar.

Så med hjälp av mina egna funderingar och tankar har jag kommit på att jag är SUPERSINGEL!!


Nu till ett mail ang mina noveller..

Vissa anser att jag ska klassas som en snuskhummer för att jag skriver noveller. Ja kanske det! Men jag vet, vi löser det som vi brukar göra i Sverige: Förbjud mig! :)

Nej kanske inte! Ja må hända att jag kanske är en snuskhummer för att jag skriver, fast om jag är det så betyder ju det att Henning Mankell är en mördare! :/ *haha*

Puss på er alla!!

Vårda din relation med kärlek och respekt. Många tar sin partner för givet och behandlar vänner och arbetskamrater med större respekt än sin partner, gör inte det misstaget.


Kommentarer
Postat av: E M M E H A N D E R S S O N N . B L O G G . S E

hejsan, va görs ? :)

2010-10-01 @ 13:56:21
URL: http://emmehanderssonn.blogg.se/
Postat av: E M M E H A N D E R S S O N N . B L O G G . S E

hejsan, va görs ? :)

2010-10-01 @ 13:56:50
URL: http://emmehanderssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0