Att orka vara stark..

Från det ena till det andra...
Lite funderingar:
Att orka vara stark, hur gör man? Hur klara man det? Vad driver en?
Många frågor, väldigt få svar..Inte för att jag är något proffs eller utbildad eller nått, men har gått igenom en del tuffa perioder, vilket har skapat mig och gett mig erfarenheten att bli den person jag är idag! =)

Många undrar hur jag gör för att alltid vara glad oavsett vad jag går igenom. Har ett väldigt enkelt svar..
Jag är strukturerad och har tydliga mål!
Ett problem är faktiskt inte ett problem utan det är något som är före en lösning!
Positivt tänkande kommer man långt med...
Att våga fantisera om resultat och hur man kommer dit är en väg. Att dela av sina mål till små delmål.

Att jag orkar vara stark trots motgångar är för att jag vågar sätta upp höga mål med slut datum och delar sedan av dessa till små del mål.
Sen utesluter jag alla PROBLEM och har massor av "före lösningen" istället.
Och tänk att det funkar! =) Du är ALDRIG ENSAM! Det finns alltid nån som avgudar dig för den du är..

Tänkvärt:
Att vara stark

Att vara stark är inte att aldrig falla
att alltid veta, att alltid kunna

Att vara stark är inte att alltid orka skratta,
att hoppa högst, eller vilja mest

Att vara stark är inte att lyfta tyngst,
att komma längst, eller att alltid lyckas

Att vara stark är att se livet som det är
Att acceptera dess kraft och ta del av den
Att falla till botten slå sig hårt och alltid komma igen

Att vara stark är
att våga hoppas när ens tro är som svagast
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa för att nå dit
Marie Fredriksson Anthony, 1986


Vi kan ta meningen "Att orka vara stark.." Den innehåller mycket negativet... Om man går och grubblar på om man orkar eller inte så kommer man aldrig att göra det för du har slösat all din energi på att grubbla på om du orka... Istället för att tänka.. Jag är så stark att jag kan detta...
Vet inte om det är bara jag som reflekterat på barn och deras beteende... Ett barn runt 5-7 år har sällan problem.. utan dom har massor av utmaningar och hinder att gå över. Det är ju inte direkt så att en 6 åring inte försöker.
Om vi vuxna skulle tänka på samma sätt som barn så kanske fler människor här i världen skulle slippa få alla dessa bokstavskombinations sjukdomar! Jag vet inte... Spånar helt fritt nu!

Kan det inte bara vara så att barn/vuxna med bokstavskombinationer har helt enkelt utvecklat sin hjärna på ett sätt som forskarna inte förstår. För att dom dagdrömmer och prioriterar annat än just det vi säger till dom. Dom lägger sin energi på viktigare saker. Som dom anser är viktiga! Sen att vi andra "normala" inte tycker att det är viktig, är ju en helt annan sak!
Vi "normala" har ju också delade åsikter om vad som är viktigt och inte..
I min värld så är det super viktigt att ha mål och att uppnå dessa mål. Precis som det är super viktigt att alltid vända allt negativ till något positivt! Vad är viktigt för dig??

En tanke att bära med sig: "om bra kan bli bättre är inte bra, bra nog"
 
Det är bara du själv som kan vända ditt tanke sätt! Varför inte börja redan idag??
Prova en dag med att undvika ord som INTE och EJ, utan använd dig av positiva meningar istället!
Tex. Jag ska inte äta godis.... Helt fel, Tänk istället: Nu ska jag äta nyttigt!
FEL: Jag kan inte springa 5 kilometer RÄTT: Nu ska jag sätta nytt rekord på 5 kilometer

Det är så enkelt att vända saker... På så sätt behöver du ALDRIG mer fundera på om du
ORKAR VARA STARK..UTAN ISTÄLLET JAG ÄR STARK OCH TAR ITU MED EN SAK I TAGET!

Det va allt för idag..
Glöm inte att VÅGA försöka då har du kommit nästan hela vägen fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0