Dum blondin???

Ja då har man bevis på att man inte är en korkad blondin då! *haha*

Inte för att jag är någon Einstein direkt men är super nöjd med resultatet. Det var bra mycket högre än jag trodde. För att komma med i Mensa så måste man ha 126.

Jag har en IQ-kvot på 124


Under 69:
Mycket låg - Ca 2,2 % av befolkningen
70-79: Låg - Ca 6,7 % av befolkningen
80-89: Under normal - Ca 16,1 % av befolkningen
90-109: Normal - Ca 50,0 % av befolkningen
110-119: Över normal - Ca 16,1 % av befolkningen
120-129: Hög - Ca 6,7 % av befolkningen
Över 130: Mycket hög - Ca 2,2 % av befolkningen

IQ mellan 70 och 85 benämns som normal begåvnings nedre del eller svag begåvning och är inte ovanligt, medan personer med ett IQ under 70 ofta uppfyller kriterierna för någon form av mental utvecklingsstörning.

Fast som många säger… Gränsen mellan geni och idioti är hårfin. Så det är väl tur att man missa Mensa gränsen. För nu kan ingen kalla mig idiot i alla fall.. *Haha*

Mensa:

Alla IQ-tester har en liten felmarginal. Detta beror bland annat på slumpens inverkan. Uttryckt i IQ kan man säga att felet rör sig om ca +/- 5 poäng. För att undvika att provtestet exkluderar många potentiella medlemmar på grund av felmarginalen har vi valt att sätta den maximala poängen på provtestet till 126

 "Intelligenskvot (IQ) är ett mått på hur bra man är på att lösa intelligenstest och är relativt andra människor i samma ålderskategori. Värdet av måttet kan diskuteras men klart är att människor som är duktiga på att lösa intelligenstest ofta har höga värden."

Sen kan jag ju inte låta bli....Ögongodis!!
JAG ÄR BESATT!! Av mans kroppar.....


And of course...
For you only... Don´t forgett me.....


Kommentarer
Postat av: Tricke

Jag hade 22 när jag testade mig, men så är jag ganska gravt retarderad också....ingen nyhet.



Sen är jag också fixerad...men bara av min egen manskropp. Ha det bra i Svealand!



Kamsamida Korea.

2010-06-02 @ 19:51:15
URL: http://wordsinimages.wordpress.com
Postat av: Petra

hihi Du missa (0) nollan när du skrev din kommentar... Du menar väl 220???

Finns fler som är det av din kropp....... =)

2010-06-04 @ 09:45:49
URL: http://pewal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0