Jag reser mig...


Jag reser mig upp...


Du kan skriva om mig i historien
Med dina bittra, förvridna lögner,
Du kan trampa på mig med smuts och förakt
Men ändå, som damm, ska jag reser mig upp....

Du får skjuta mig med dina ord,
Du kan klippa mig med dina ögon,
Du kan döda mig med ditt bittra hat,
Men ändå, som luft, ska jag reser mig upp...

Jag reser mig upp...
Upp från en tidigare liv som är rotat i smärta 
Jag reser mig upp....
Som ett svart hav, stort, brett och oändligt
Lämnar nu bakom mig nätter av terror och skräck
Jag reser mig upp...
I en gryning som är underbart klar och fylld av trygghet
Jag reser mig upp...
För de gåvor som mina förfäder gjorde,
Jag är slaviskt drömmande och full av hopp.
Jag reser mig upp...
Jag reser mig upp...
Jag reser mig upp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0